Sider

søndag den 22. juni 2014

Kaffevarmer til lille stempelkande

For et par uger siden fremkom en veninde med et ønske om en kaffevarmer til en lille stempelkande. Inspireret af Jeanette Bøgelund Bentzens puder med harlekintern i popkornmasker (Alt om håndarbejdes strikkemagasin nr. 04/2014) gik jeg i gang med en lille designproces. Der skulle to forsøg til, før det blev nogenlunde, som jeg havde tænkt.
Version 1
Version 1 havde kun 2 harlekintern. Jeg syntes, det var for få tern, og varmeren blev lagt til side, før jeg overvejede, hvordan varmeren skulle lukkes om kanden.
Version 2
Version 2 fik 3 harlekintern. Her var jeg tilfreds med dekorationsmængden, men løb ind i problemer, da kaffevarmeren skulle lukkes om kanden. Der var ikke plads til en knap på midten p.gr.a. ternene, og hjørnerne rullede voldsomt. Løsningen blev at jeg hæklede de to øverste hjørner sammen. I de nederste hjørner hæklede jeg bindbånd lange nok til at binde en sløjfe under håndtaget. Den løsning var jeg nogenlunde tilfreds med. I hvert fald tilfreds nok til at forære kaffevarmeren væk!
Version 2

Version 2
Herefter forsøgte jeg mig med en anden lukning på version 1. Her var nemlig plads til en knap på midten, da der jo ikke var lige så mange harlekintern. Jeg hæklede et underfald og en trense på modsatte side og syede en knap i. De øverste hjørner hæklede jeg sammen som på version 2.

Version 1
Hm... den kan da bruges, men hjørnerne ruller for meget. Bindebånd vil blive for meget og det hæklede stykke er slet ikke elastisk nok til at blive trukket ned over kanden, hvis jeg også hæklede de nederste hjørner sammen. 
Version 1
Der er altså plads til forbedringer endnu. Har I nogle forslag? En af dagene lægger jeg opskriften til version 2 på bloggen, hvis I skulle have lyst til at forsøge jer med den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar