Sider

onsdag den 27. februar 2013

Ø som øer

Tja, noget skulle jeg jo finde på, og der er nu noget specielt ved øer. Det, at man er nødt til at gøre en særlig indsats for at kunne komme dertil eller derfra. Jeg er selv bosat på en ø (nogle af jer vil måske kalde den Djævleøen) og har været på flere forskellige øer. Nu vil I måske indvende, at det da ikke er særlig svært, da Danmark er et ørigt land, men jeg må med skam melde, at jeg mangler at besøge rigtig mange danske øer.

Jeg har været på Samsø, Fyn (ikke bare kørt over) og Als på ferie. Lolland, Falster og Møn har fået en-dags-visitter og Sejerø en hel weekend. Amager er strengt taget også en ø. Den har jeg besøgt mange gange, ind i mellem for at flyve til fjernere øer derfra. Den danske ø, jeg har besøgt mest, ud over den jeg bor på, er Bornholm. Her har jeg selv boet i et par omgange, dog husker jeg ikke den første gang, da jeg var nyfødt. Jeg har holdt ferie på øen et utal af gange på alle årstider. Det var dér, jeg holdt min første ferie uden mor og far på familiebesøg hos faster og onkel. Mærkelig nok svømmer det digitale fotoalbum ikke over med minder fra de danske øer - jeg kan ikke finde et eneste billede derfra, men en del af ø-oplevelserne fandt nu også sted i min barndom, d.v.s. i den prædigitale tidsalder!

Til gengæld har jeg besøgt andre mere eller mindre eksotiske øer ude i verden, så her kommer billederne.
Tenerife - vulkanen Teide 
Korsika 

Her boede jeg
Et vildt og bjergrigt korsikansk landskab
Peru - sivøer på Titicacasøen
Peru - solnedgang fra Amantani i Titicacasøen
Peru - besøg på øen Taquile, hvor mænd i alle aldre strikker

Peru - udsigt fra Taquile over Titicacasøen



3 kommentarer:

  1. Det er da nogle øer med stil! Hold op, for nogle flotte billeder.....

    SvarSlet
  2. Wow - skønne øbilleder! : )

    SvarSlet
  3. Hold da fast nogle flotte billeder - det er jo lige før man får lyst til at tage på ferie :-)

    SvarSlet