Sider

torsdag den 14. februar 2013

N som nye dimser

Når jeg får en ny dims (læs: gadget a la smartphone eller iPad), går jeg ikke nødvendigvis straks i gang med at finde ud af, hvordan den virker. Ofte bliver dimsen en undskyldning for at hækle eller sy. Den skulle jo nødigt komme noget til, så jeg må lave et cover. Et par af mine kollegaer har gentagne gange kommenteret mit iPadsleeve, altid i humoristiske vendninger, og udtrykt ønske om et lignende og gerne med kniplinger. Da de så mit hæklede telefoncover, syntes de åbenbart, målet var mere end nået for, hvor langt man kunne drive sine kreative udfoldelser. Den ene måtte dog spørge: "Mette, har du også hæklet et cover til din nye bil?" Behøver jeg skrive, at der er tale om mandlige kollegaer? Svaret på herrens spørgsmål er i øvrigt nej, og jeg har det faktisk lidt skidt med, at den lille dyt skal stå uden beskyttelse i al slags vejr.

Nye dimser står også for nyindkøbte kreating. Jeg var til tandlægen i går, det var i sig selv nogenlunde smertefrit, men tandlægen bor på Frederiksberg, og så var jeg lige forbi Panduro, Garn-iture og Søstrene Grene. Jeg måtte købe denne dåse. Jeg ved ikke lige, hvad den skal bruges den til , men den kan måske holde samling på nogle af de småting, jeg ellers købte.


4 kommentarer:

  1. Skønne ting du har fået med hjem, tror dog ikke der er nok materialer til et "DYT-COVER" :D

    SvarSlet
  2. Dimers er altid godt... om ikke andet så har man da ide hvad de skal bruges til i det øjeblik man køber dem... men jeg har som regel glemt det inden jeg får gang i dem .
    Ha' en god aften

    SvarSlet
  3. Sikke lækkerier - jeg synes godt om tanken om et automobil-sleeve! : )

    SvarSlet
  4. Super sjov fortælling - sidder stadig med et smil på læben :-) Fin dåse :-)

    SvarSlet