Sider

fredag den 1. februar 2013

A som arbejde

I dag den 1. februar begynder bloglegen A-Å, og jeg skal jo så starte med A...

I dag var også dagen, hvor jeg begyndte på mit faste arbejde igen efter at have holdt uddannelsesorlov et halvt år. Det har skam også været arbejde, bare på en anden måde. Det har været dejligt og udfordrende at fordybe sig i bøgerne igen. Eksamenerne, der fulgte med, har også været en udfordring, men det er heldigvis gået godt.

Normalt ville jeg gribe til skønlitteratur om aftenen, når jeg skulle slappe af, men det har jeg ikke haft lyst til, når jeg allerede har læst i flere timer. Det har vist sig at være en stor fordel - ja, nærmest en gave. For så var der jo tid og overskud til de kreative nørklerier.

Nu er jeg så blevet ramt af hverdagen. Det er godt at være tilbage, men hårdt! Jeg er ikke rigtig oppe i tempo og skal lige finde mig selv i mine nye opgaver. Men det kommer hurtigt - det er det nødt til! I fritiden glæder jeg mig til at læse skønlitteratur igen og håber, der stadig kan findes tid og overskud til nørklerierne også.

En af mine kollegaer havde sidste arbejdsdag i dag, og hun fik et af overskudsnørklerierne som afskedsgave: Et par pulsvarmere hæklet efter en af  Sidsel Sangilds opskrifter fra bogen "Hæklede gaver".



2 kommentarer:

  1. Ja, det er da givet at A må stå for Arbejde hos dig i dag. Sikke en omvæltning både frem og tilbage. Håber du snart finder dit tempo igen - og at der i fritiden bliver plads til både nørklerier og skønlitteratur!

    SvarSlet
  2. Ja det passede da lige på en A dag : )
    Det er lige det med at komme igang igen. Det skal jeg også snart. Phew!
    Men det er nok meget rart når man er i gang : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet